Az autók világában ott volt a Mustang. A repülésben a P-51, a kerékpárokban pedig a Schwinn Sting Ray volt. Minden területen vannak időtlen klasszikusok, és a dirt bike világban semmi sem érte el ezt a státuszt, mint a Honda CR250R. Annak ellenére, hogy 2007 óta nem gyártják az Egyesült Államokban, a CR valószínűleg több amatőr és professzionális versenyt nyert meg, mint bármely más motorkerékpár a mocsok világában. És még mindig kint nyernek. A CR a használt kerékpárok piacán felkapott áru, és Amerika-szerte a rajtvonalakon még mindig több mint sok jelenlegi modell.
A 34 év alatt a Honda számos formában fejlődött, többször is teljesen megváltoztatva identitását. A korai modellek keresettek a vintage versenyzésben, a későbbiek pedig még mindig versenyképesek a négyüteműekkel szemben.
Ami a bajnokságot illeti, a Honda CR250 minden bizonnyal az Egyesült Államok történetének egyik legnyertesebb dirt bike-je. Íme néhány tény:
Supercross bajnokságok: 15
szabadtéri országos bajnokság: 12
Első cím: Gary Jones, 1973 250 Országos Bajnokság.
Legutóbbi cím: Ricky Carmichael, 2003 250 National Championship.
A CR250-en győztes versenyzők katalógusa az amerikai motocross kicsoda: Gary Jones, Marty Tripes, Marty Smith, Bob Hannah, Donnie Hansen, David Bailey, Johnny O'Mara, Rick Johnson, Jeff Stanton, Jean Michel Bayle, Danny LaPorte, Chuck Sun, Jeremy McGrath, Doug Henry, Mike LaRocco, Ricky Carmichael és még sokan mások. Valójában érdekes megjegyezni, hogy amióta a Honda a négyütemű CRF450R-re váltott, a gyári csapat mindössze egyetlen szabadtéri nemzeti bajnokságot szerzett: 2004-ben RC-t.
Az érem off-road oldalán a Honda 250 hihetetlenül sikeres volt helyi szinten, de országosan nem. A Honda soha nem népszerűsítette a kerékpárt terepen való használatra, ehelyett a GNCC és a bajai versenyzés XR vonalára koncentrált. A CR250-esek csak akkor kaptak figyelmet a National Enduro színtéren, amikor Kevin Hines CRE néven versenyzett velük, ami a 90-es évek végén több évig tartott.